Пошук по сайту


Тести добиралися відповідно до обсягів запропонованих текстів, тому охоплюють не всі теми. Якщо кількість тестів становить 12, то вони призначені для перевірки знання учнями змісту опрацьованих вдома текстів.

Тести добиралися відповідно до обсягів запропонованих текстів, тому охоплюють не всі теми. Якщо кількість тестів становить 12, то вони призначені для перевірки знання учнями змісту опрацьованих вдома текстів.

Пропонуємо вчителям початкових класів добірку тестів, що допоможуть урізноманітнити види навчальної діяльності на уроках позакласного читання . Окрім традиційних прийомів роботи над текстом: бесіди, вибіркового читання, переказування, інсценування, - можна використати навчальне аудіювання, читання мовчки. Це допоможе розвивати аудиативні вміння учнів, вдосконалювати навички читання мовчки. А також тести можуть полегшити перевірку усвідомлення самостійно прочитаних текстів чи творів, опрацьованих вдома. Вчитель може не лише особисто оцінити навчальні досягнення дітей, а й використати прийоми само чи взаємоперевірки тестів, що, безумовно, сприятиме підвищенню дитячої цікавості до уроків позакласного читання.

Дані тести пропонуються як додаток до книги Будна Н. О., Головко З. Л. Уроки позакласного читання та розвитку зв’язного мовлення. 4 клас. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2006. -192с. Вони були складені за творами, що вміщені в збірник Позакласне читання. Збірник художніх творів: Посібник для учнів 4 класу. – П’яте вид., виправ. і доп. / Упор. : Будна Н. О., Головко З. Л. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2005. – 176с.

Тести добиралися відповідно до обсягів запропонованих текстів, тому охоплюють не всі теми. Якщо кількість тестів становить 12, то вони призначені для перевірки знання учнями змісту опрацьованих вдома текстів. Якщо кількість тестів 6, то їх можна використати під час уроку як перевірку тренувального аудіювання або читання мовчки (проводиться за тією ж методикою, що й контрольні перевірки).

Левченко Олена Миколаївна

учитель вищої категорії, старший учитель

Горлівського НВК № 53 - БПЛ




І. Твій друг – книга.

А. Коваль «Дещо з історії книги»


1. Що таке письмо?

а) записані слова;

б) старовинні знання;

в) засіб закріплення, зберігання і передачі інформації;

г) спосіб спілкування між людьми.
2. Для чого вигадали письмо?

а) для розваги;

б) щоб знання краще засвоювалися наступними поколіннями;

в) щоб нащадкам не доводилося важко працювати;

г) щоб люди знали, як добувати вогонь, ростити хліб.
3. Де з’явились перші книжки?

а) у прадавньому Вавилоні;

б) у прадавньому Єгипті;

в) у прадавньому Китаї;

г) у середньовічній Європі.
4. З чого робили книжки у Вавилоні?

а) зі шкіри тварин;

б) з деревини;

в) з каміння;

г) з глини.
5. З чого робили «папір» в місті Пергамі?

а) з болотяної тростини;

б) з телячої шкіри;

в) з глини;

г) з кори дерев.
6. Де зараз можна побачити пергамент?

а) в музеях;

б) в бібліотеках;

в) в друкарнях;

г) в магазинах.
7. В якій країні почали виробляти папір з папірусу?

а) в прадавньому Вавилоні;

б) в Давньому Єгипті;

в) в давньому Китаї;

г) в Київській Русі.
8. Якої висоти може сягати болотяна тростина папірус?

а) 2 метрів;

б) 3 метрів;

в) 5 метрів;

г) 8 метрів.
9. Яку довжину має найбільший папірусний сувій?

а) 30 метрів;

б) 40 метрів;

в) 80 метрів;

г) 100 метрів.
10. Скільки років найдавнішому документу, написаному на папері, що зберігся в Україні?

а) більше 200;

б) більше 500;

в) більше 600;

г) більше 1000.
11. Чому в тексті папір названо твоїм великим другом?

а) на ньому можна малювати;

б) на ньому люди пишуть книжки;

в) з нього виготовляють гроші;

г) з його допомогою довідуєшся про все, що діялося і діється в світі.
12. У якому стилі написано цей текст?

а) художньому;

б) науковому;

в) науково – популярному;

г) розмовному.

ІІ. З чистого джерела народної мудрості

«Диво на Почаївській горі»



1. Про диво на Почаївській горі розповідає

а) старовинна легенда;

б) літопис VII століття;

в) народна пісня;

г) ікона Почаївської Божої Матері.
2. Що могло завадити ченцям оборонити монастир?

а) ненадійні стіни;

б) нестача зброї;

в) нестача води;

г) мала кількість оборонців.
3. Яке диво сталося в монастирі?

а) видіння святих;

б) знайшли чудодійну ікону;

в) з каменя забило цілюще джерело;

г) вороги несподівано здалися ченцям.
4. Чим ще відомий Почаївський монастир?

а) це найбільший в Україні монастир;

б) він розташований в найживописнішій місцевості України;

в) в ньому діяла одна з найперших в Україні друкарень;

г) при монастирі була школа для бідних.
5. Що таке лавра?

а) великий культурний осередок;

б) великий монастир, підпорядкований найвищій церковній владі;

в) центр перекладів релігійних творів;

г) місце, де колись сталося диво.
6. Чим є для українського народу Почаївська лавра?

а) місце лікування цілющою водою;

б) культурний осередок на Волині;

в) старовинна друкарня;

г) історична пам’ятка, святиня.

ІІІ. Барви осені

Ю. Старостенко «Осінній господар»



1. Кого в тексті названо осіннім господарем?

а) вітер;

б) мороз;

в) сонечко;

г) місяць Жовтень.
2. Що робить Жовтень вночі?

а) розважається;

б) працює;

в) лютує;

г) відпочиває.
3. На що схожий лід на калюжах?

а) на тонкі скельця;

б) на блискучі дзеркальця;

в) на сліпучі вогники;

г) на крихку плівку.
4. Хто руйнує працю Жовтня?

а) людина;

б) квіти;

в) комашки;

г) сонечко.
5. Як бореться Жовтень із сонечком?

а) поливає дощиком;

б) засипає листям;

в) затуляє великою хмарою;

г) студить прохолодним подихом.
6. Цей твір – це …

а) казка;

б) оповідання;

в) байка;

г) легенда.

V. Літературні казки.

Ю. Ярмиш «Осіння казка»


1. Коли зустрілися пори року?

а) взимку;

б) влітку;

в) навесні;

г) восени.
2. Де зустрілися пори року?

а) в густому лісі;

б) на березі річки;

в) у високих горах;

г) біля блакитного озера.
3. Яка пора року була у вінку з виноградного ґрона та в золотому вбранні?

а) Зима;

б) Літо;

в) Весна;

г) Осінь.
4. Через що сперечались пори року?

а) хто кращий та корисніший;

б) кого більше люблять діти;

в) хто більше подобається тваринам;

г) хто з них найгарніший.
5. Хто почав суперечку?

а) Зима;

б) Весна;

в) Літо;

г) Осінь.
6. Яка пора року описана так: «Брудне місиво на шляхах і полях, калюжі по коліно»?

а) Зима;

б) Весна;

в) Літо;

г) Осінь.
7. Чому зайчик дрижав від жаху?

а) пори року були з ним суворі;

б) він завжди всього боявся;

в) за ним слідом гналася лисиця;

г) боявся правдивою відповіддю розгнівати якусь пору року.
8. Яку пору року найкращою назвав зайчик?

а) зиму;

б) літо;

в) весну;

г) осінь.

9. Хто із звірів обрав Весну?

а) зайчик;

б) жайворонок;

в) окунь;

г) лисиця.
10. Чому Зима стала зовсім сумною?

а) її образили слова Осені;

б) ніхто про неї доброго слова не сказав;

в) вона образилася на окуня;

г) в неї був поганий характер.
11. Про яку пору року Грибник сказав: «Спочинок ти даєш і нам, і Землі-матінці»?

а) про Зиму;

б) про Літо;

в) про Осінь;

г) про Весну.
12. Головна думка цієї казки така:

а) людина – наймудріше створіння на землі;

б) не треба сваритися, треба жити в злагоді;

в) мудрим може бути той, хто цілий рік працює, щоб хліб свій насущний здобути;

г) кожна пора року по-своєму гарна та люба.

.

VII. Людина починається з добра

В. Сухомлинський «Легенда про Золоте Зернятко Істини»


1. Яке завдання дав батько синам?

а) посадити сад;

б) копати поле;

в) побудувати хату.
2. Вершина у великої гори…

а) була вкрита хмарами;

б) заросла лісом;

в) підпирала небо.
3. Що давало людям Золоте Зернятко Істини?

а) багатство і славу;

б) розуміння, для чого люди живуть на світі;

в) свободу від рабства.
4. Як брати шукали Золоте Зернятко Істини?

а) піднімалися на гору;

б) опускалися в підземні печери;

в) копали гору, пересипаючи землю жменю за жменею.
5. Чому молодший брат покинув роботу?

а) знайшов Золоте Зернятко Істини першим;

б) не хотів стати рабом гори;

в) через знесилення не міг більше працювати.
6. Чому старший брат не кидав копати?

а) тому що він був не раб, а вільна людина;

б) боявся не виконати батьків наказ;

в) пообіцяв людям дізнатися, для чого вони живуть на світі.
7. Де поселився молодший брат?

а) в домі свого батька;

б) в землянці серед густого лісу;

в) в курені на березі річки.
8. Скільки років працював старший брат?

а) 1 рік;

б) 10 років;

в) все життя.
9. Що зробив старший брат, коли знайшов Золоте Зернятко Істини?

а) зробив всіх людей вільними;

б) зробив всіх людей багатими;

в) побудував щастя для всіх людей.
10. Рабом чого був молодший брат?

а) ледарства, неробства і невігластва;

б) заздрості, жадібності і зажерливості;

в)злості, егоїзму і гніву.

11. В чому полягає справжня свобода людини?

а) самостійно вибирати собі працю;

б) жити там, де хочеш, і так, як хочеш;

в) в умінні працювати вдень і вночі, щоб побудувати Щастя для людей.
12. Цей твір – це …

а) казка;

б) легенда;

в) оповідання.

VIII. Як не любити зими сніжно-синьої

«Снігур» М. Леденців


  1. Як в тексті названо снігурів?

а) друзі зими;

б) діти зими;

в) вісники зими.

2. Де полюбляють зимувати снігурі?

а) там, де взимку випадає багато снігу;

б) там, де ростуть високі дерева;

в) там, де їх годують досхочу.


3. Щоб побачити снігурів зблизька, треба…

а) насипати в годівницю насіння;

б) залізти на дерево;

в) заховатися в кущах.


4. Ягоди яких рослин полюбляють вживати в їжу снігурі?

а) глоду та шипшини;

б) бузини та малини;

в) горобини та калини.


5. Чому снігурі отримали таку назву?

а) з’являються біля людського житла, коли все навкруги вкриває сніг;

б) вони будують гнізда і виводять пташенят на снігу;

в) приносять сніг на своїх крилах.


6. Чого вчить це оповідання?

а) бути нежадібним, щедрим;

б) бути уважним, спостережливим;

в) любити рідний край, природу.

ІХ. Не вмирає наша слава

«Маруся Богуславка» Р. Завадович



1. В якому місті народилася Маруся?

а) в Києві;

б) в Стамбулі;

в) в Богуславі.
2. Як Маруся потрапила до паші?

а) він визволив її від яничарів;

б) привіз її з України;

в) купив її в Стамбулі на базарі.
3. Чим вразила Маруся пашу?

а) розумом;

б) голосом;

в) красою.
4. Для чого паша Марусю а свою палату привів?

а) щоб була за служницю;

б) щоб була за дочку;

в) щоб була за дружину.
5. Для чого паша найняв для Марусі вчителів?

а) дати добру освіту;

б) потурчити-побусурменити;

в) навчити турецьких пісень.
6. Що означає вислів «потурчити-побусурменити»?

а) носити турецький одяг;

б) говорити турецькою мовою;

в) прийняти турецьку віру.
7. Як паша виявляв свою довіру Марусі?

а) дозволяв гуляти в саду;

б) залишав ключі від усього хазяйства;

в) дозволяв ходити у вежу із сірого каменю.
8. Чим була вежа із сірого каменю?

а) темницею;

б) крамницею;

в) фортецею.
9. Про що співали українські невільники?

а) про те, що тридцять років в неволі перебувають;

б) про боротьбу козаків з турками-яничарами;

в) про красу Божого світу.

10. Скількох козаків врятувала Маруся з неволі?

а) 30;

б) 300;

в) 500.
11. Яку невільну провину спокутувала Маруся своїм вчинком?

а) вона забула рідну мову;

б) вона називала пашу рідним батьком;

в) вона забула рідний край, стала туркенею.
12. Як люди в Україні дізналися про подвиг Марусі Богуславки?

а) народ склав про неї легенду;

б) козак – бандурист склав про неї пісню-думу;

в) літописець згадав її ім’я у літопису.

ХІІ. Прийди, весно, з радістю

О. Купрін «Шпаки»



1. Коли чекають прильоту шпаків?

а) на початку березня;

б) в середині березня;

в) в кінці березня.
2. Як в тексті названо шпаків?

а) гості весни;

б) друзі весни;

в) вісники весни.
3. Яка найбільша небезпека очікує шпаків над морями?

а) постріли жадібних мисливців;

б) напади хижих птахів;

в) якщо раптово захопить хуртовина.
4. Що може врятувати зграю а морі під час хуртовини?

а) зустріч із морським судном;

б) світло прибережних маяків;

в) досвідчений вожак.
5. Скільки відпочивають птахи, зробивши небезпечний переліт через море?

а) один тиждень;

б) одну ніч;

в) одну годину.
6. Куди прагнуть повернутися шпаки, долаючи численні небезпеки?

а) туди, де немає жадібних мисливців;

б) туди, де немає хижих птахів;

в) туди, де народилися, де вперше побачили сонячне світло.

ХІІІ. Рідний край - Україна

Легенда про пісню



1. Який народ Господь Бог наділив дисципліною й порядком?

а) французів;

б) угорців;

в) німців.

2. Народ якої країни отримав хист до музики?

а) Росії;

б) Італії;

в) України.

3. Чого плакала Україна?

а) Господь Бог її не помітив;

б) їй не дісталося таланту;

в) не було на її землі правди і волі.

4. Як мала пісня послужити Україні?

а) розважити у горі;

б) уславити її на цілий світ;

в) звільнити від ворогів.

5. В цьому тексті стверджується думка про те, що …

а) кожен народ має певний талант;

б) пісенний талант – найцінніший дар;

в) український народ – найталановитіший.

6. Цей текст – це …

а) казка;

б) байка;

в) легенда.


ХІV. Твори зарубіжних письменників

Ш. Перро «Химерні бажання»


1. Кого лісоруб лаяв за байдужість до його долі?

а) добрих чаклунів;

б) злих гномів;

в) добрих і злих фей.
2. Чому лісоруб злякався, коли побачив фею?

а) вона могла його зачаклувати;

б) зустріч із феями була поганою прикметою;

в) фея мала дуже грізний вигляд.
3. Чому фея вирішила допомогти лісорубові?

а) він набрид їй своїми наріканнями;

б) він заслужив це сумлінною працею;

в) добра фея допомагала усім.
4. Як фея вирішила допомогти лісорубові?

а) дати багато грошей;

б) виконати три бажання;

в) зробити його королем.
5. Якою за характером була жінка лісоруба?

а) завбачливою;

б) зажерливою;

в) заздрісною.
6. Що вона порадила зробити чоловікові, перш ніж загадувати бажання?

а) повечеряти;

б) поспати;

в) поміркувати.
7. Яким було перше бажання лісоруба?

а) ковбаски кров’яної підсмажити;

б) могутнім королем стати;

в) дружину на нову поміняти.
8. Хто постраждав від другого бажання лісоруба?

а) він сам;

б) його дружина;

в) фея.
9. З ким вирішив порадитися лісоруб щодо третього бажання?

а) ні з ким;

б) з феєю;

в) з дружиною.
10. Чому лісоруб не захотів стати королем?

а) не хотів мати королеву з ковбасним носом;

б) щоб позлити дружину;

в) пожалів дружину.

11. Чому ж радів лісоруб, який врешті решт нічого не отримав?

а) що в його дружини знов гарненький носик;

б) що він помирився з дружиною;

в) що його життя хоч не стало гіршим, ніж було.
12. Що означає слово химерний?

а) хитрий, вигадливий, винахідливий;

б) незвичайний, несподіваний, дивний.

в) смішний, дотепний, жартівливий;

ХV. Школа добрих вчинків

О. Буцень «Неслухняний м’ячик»



1. Хто так сказав про м’ячик «Ліпшого м’ячика в усьому світі не знайти»?

а) Людочка;

б) продавець в магазині;

в) Людочки на мама.

2. Чому Людочка вважала свій м’ячик неслухняним?

а) він тікав, тільки його підкинеш;

б) він дуже високо підстрибував;

в) він весь час робив якусь шкоду.

3. Чим закінчилася гра Людочки з м’ячиком у кімнаті?

а) розбили улюблену мамину вазу;

б) розбили чашку з молоком;

в) розбили шибку у вікні.

4. Як мама покарала м’ячик за шкоду?

а) заховала у шафу;

б) закотила під ліжко;

в) поставила у куток.

5. Чому Людочка зізналася у своїй провині?

а) хотіла пограти з м’ячиком;

б) хотіла пожаліти м’ячик, який гірко-гірко плакав;

в) їй стало соромно, що за її провину покарано мячик.

6. Яка головна думка цього оповідання?

а) правда завжди випливе назовні;

б) неможна звалювати свою провину на іншого, треба завжди говорити правду;

в) маленьким дітям пробачають будь-яку провину.


Г. Сигачова

Як усі пори року зустрілися


  1. Коли зустрілися пори року?

а) взимку; в) навесні;

б) влітку; г) восени.

  1. Де зустрілися пори року?

а) в густому лісі; в) у високих горах;

б) на березі річки; г) біля блакитного озера.

  1. Яка пора року була у вінку з виноградного ґрона і в золотому вбранні?

а) Зима; в) Весна;

б) Літо; г) Осінь.

  1. Через що сперечалися пори року?

а) хто з них найгарніший;

б) хто кращий та корисніший;

в) кого більше люблять діти;

г) хто більше подобається тваринам.

  1. Хто почав суперечку?

а) Зима; в) Весна;

б) Літо; г) Осінь.

  1. Яка пора року описана так: «Брудне місиво на шляхах і полях, калюжі по коліно»?

а) Зима; в) Літо;

б) Весна; г) Осінь.

  1. Чому зайчик дрижав від жаху?

а) пори року були з ним дуже суворі;

б) він завжди всього боявся;

в) за ним слідом гналася лисиця;

г) боявся правдивою відповіддю розгнівати якусь пору року.

  1. Яку пору року кращою назвав зайчик?

а) Зиму; в) Весну;

б) Літо; г) Осінь.

  1. Хто із звірів обрав весну?

а) зайчик; в) окунь;

б) жайворонок; г) лисиця.

  1. Чому Зима стала зовсім сумною?

а) її образили слова осені;

б) ніхто про неї доброго слова не сказав;

в) вона образилася на окуня;

г) в неї був поганий характер.

  1. Про яку пору року грибник сказав: «Спочинок ти даєш і нам, і Землі – матінці»?

а) про Зиму; в) про Осінь;

б) про Літо; г) про Весну.

  1. Головна думка цієї казки така:

а) людина – наймудріша істота на землі;

б) не треба сваритися, треба жити в злагоді;

в) мудрим може бути той, хто цілий рік працює, щоб хліб свій насущний здобути;

г) кожна пора року по-своєму гарна та люба.




Особисті дані



- П. І. Б. Левченко Олена Миколаївна
- дата народження 04. 04. 1972
- освіта середня спеціальна

кваліфікація за дипломом вчитель початкових класів, вихователь

вища

вчитель української мови та літератури
- посада, яку займає вчитель початкових класів

Горлівського НВК № 53 - БПЛ
- стаж роботи 19 років
- стаж педагогічної роботи 18 років
- кваліфікаційна категорія спеціаліст вищої категорії,

старший учитель
- домашня адреса, телефон м. Горлівка, вул. Шашуріна 19, кв. 23,

84630

т. (06242) 4 – 75 – 80

+38050 2297600




поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Сприймання на слух, розуміння текстів, що належать до різних стилів, типів І жанрів мовлення

1. Державна мова – мова професійного спілкування
Під час вивчення дисципліни «Українська мова професійного спілкування» наголошується переважно на тих особливостях мовних норм, які...

На встановлення хронологічної послідовності подій оцінюється повною...
Завдання з вибо­ром однієї відповіді вважається виконаним правильно, якщо учень указав букву лише пра­вильної відповіді. В усіх інших...

Сумської районної ради Сумської області
Мета: збагатити І закріпити знання учнів з правознавства з даної теми, сприяти усвідомленню учнями відповідальності за майбутнє нашої...

Методика вивчення матеріалу культурологічного змісту на уроках історіїї
Київської Русі та Галицько-Волинської держави. Тут вивчаються теми: Писемність, освіта, наукові знання, література, театральні дійства,...

„Теорія походження релігії та християнські віровчення”
Якщо ми хочемо досконало знати якесь явище чи річ, ми неодмінно поставимо питання: звідки, чому, як І коли вони виникли І, лише одержавши...

Життєвий І творчий шлях Т. Мельничука”
Легко бачити в далеких особистостях геніїв, особливо, якщо вони жили кілька століть тому. І важко бачити геніїв серед своїх ровесників,...

«Білківський професійний аграрний ліцей»
Важливим компонентом процесу навчання історії було І залишається оцінювання результатів навчальної діяльності учнів. Оцінювання виступає...

Ганенко Олександра Андріївна
Запропоновані завдання можуть бути використані вчителем як дидактичний матеріал на уроках з певної теми. Відповіді на тести дають...

10 клас Контрольна робота №2 з теми «Провідні держави світу в 20...
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

i.lekciya.com.ua
Головна сторінка