Пошук по сайту


Методичний посібник для організації роботи та змістовного дозвілля в таборі відпочинку з денним перебуванням

Методичний посібник для організації роботи та змістовного дозвілля в таборі відпочинку з денним перебуванням

Сторінка1/6
  1   2   3   4   5   6













Ура! Канікули!!! (методичний посібник для організації роботи та змістовного дозвілля в таборі відпочинку з денним перебуванням ) – Старокостянтинівський районний відділ освіти райдержадміністрації , 2011р. – 43с.
Упорядники : Рокоман Н.М. – заступник директора з навчально – виховної роботи Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Соколовська А.С. – директор Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Сидорчук Л.А. - практичний психолог Григорівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Рецензенти :
Василюк Т.В.спеціаліст відділу освіти Старокостянтинівської держадміністрації
Лошак Н.Р. - методист Старокостянтинівського РМК.

У цьому посібнику вміщено матеріали з досвіду роботи організації пришкільного табору відпочинку з денним перебуванням: закони, правила для вихованців, зразок посадових інструкцій, режим роботи, план роботи, розробки виховних, спортивних, масових заходів, календар пам»ятних дат. Окремий розділ присвячується психологічному благополуччю вихованців у таборі та рекомендації щодо створення комфортних умов під час перебування дітей на відпочинку.
Вступ.
Літні канікули – найцікавіша пора для дітей, час захоплюючих пригод і поїздок, нових знайомств та зустрічей. Наскільки цей відпочинок стане для них активним, пізнавальним, пам’ятним, багато в чому залежить від дорослих – організаторів програм відпочинку.

Літо – час, коли школярі мають можливість відпочити від шкільних клопотів зміцнити своє здоров`я. За своє життя майже кожна дитина хоча б раз проводила канікули в літньому таборі. Життя в таборі дає дітям можливість розширити коло знайомих, знайти нових друзів, займатися цікавими справами.

Оздоровлення це комплекс заходів соціального, виховного, медичного, гігієнічного, фізкультурного характеру, спрямованих на поліпшення та зміцнення стану фізичного і психологічного здоров`я дітей. Успіх у роботі залежатиме від зацікавленості організаторів літнього відпочинку, їхньої енергії, наполегливості, любові до дітей, а також уміння пробудити ініціативу і самостійність своїх вихованців, організувати творчі колективні справи.

Виховний процес з дітьми в таборі має поєднувати відпочинок, працю, спорт з пізнавальною, естетичною, оздоровчою діяльністю. Створенню у дітей хорошого емоційного настрою, привнесенню почуття романтики в їхнє повсякденне життя сприяє і оформлення оздоровчого табору, і такі атрибути табірного життя, як прапор, емблема, гімн, закони життя табору; девізи, речівки загонів.

Важливе значення під час роботти з тідтми в таборі з денним перебуванням – організація цікавого і змістовного дозвілля, щоб діти за невеликий проміжок часу перебування в даному закладі, могли відчути радість спілкування, колективізм…

Що ж таке дозвілля? Дозвілля – це діяльність школярів у вільний час, обрана за власними інтересами і нахилами, в якій вони можуть себе виявити як особистість; час духовного розвитку особистості дитини;* час відновлення сил дитини після навчання; сукупність занять у вільний час, за допомогою яких задовольняються безпосередні фізичні, психічні та духовні потреби здебільшого відновлювального характеру; діяльність, метою якої є відпочинок, розвага, гармонійний розвиток; умова опанування дитиною культурних цінностей, задоволення духовних потреб, оволодіння навичками й уміннями спілкування як із однолітками й дорослими.

Процес дозвілля є об’єктом педагогічних зусиль різноманітних соціальних інститутів : сім'я, школа, культурно-дозвіллєві і спеціально позашкільні заклади.

Змістовне дозвілля в таборі з денним перебуванням «Грайлик» виконує такі функції: комунікативну, креативну, когнітивну , рекреаційну, духовну, соціальну, розважальну.

Для організація цікавого дозвілля , той хто планує виховну роботу в таборі, має враховувати такі структурні компоненти:

            суб’єкти ( вихователь або організатор, який є носієм соціокультурного досвіду і посередником між учнем і культурою;

  • учень, який є суб»єктом вільного вибору змісту, форм і видів дозвілля);

            взаємодія між суб»єктами ( характер їхнього дозвіллєвого спілкування, рівень психологічної сумісності, взаєморозуміння і поваги, чуйність, виключення вказівного тону);

            мета, яку передбачено досягнути завдяки даному виду дозвіллєвої діяльності;

            зміст -наповнення дозвіллєвої діяльності, спроектованої суб»єктами;

            форми і методи - варіанти організації позитивної активності дітей;

            результат - досягнення або недосягнення поставленої мети .

Враховуючи попередній досвід роботи, варто враховувати такі форми діяльності в таборі для організації дозвілля:

  • ІНДИВІДУАЛЬНА – учень сам організовує своє дозвілля : читання, заняття художньою творчістю (малювання,бісероплетіння,в»язання), спортом, перегляд фільму.

  • ГРУПОВА – різні види ігрової діяльності; заняття в гуртках за інтересами, спортом, конкурси, прогулянки, мандрівки, екскурсії. Важливий характер спілкування, рівень психологічної сумісності, взаєморозуміння і поваги, чуйність, виключення вказівного тону.

  • МАСОВА – різноманітні масові заходи, такі як: концерти, фестивалі, свята, акції. Масові форми дозвілля можуть поєднувати в собі індивідуальні й групові форми, тобто передує індивідуальна або групова підготовка.

Досвід показує, що активна участь у різних видах змістовної дозвіллєвої діяльності

сприяє формуванню ціннісних орієнтацій школярів, їхній соціалізації, забезпечує сприятливі умови для виявлення індивідуальності, реалізації творчого потенціалу учня.

Планування та організація змістовного відпочинку, організації виховної роботи, змістовного дозвілля в таборі з денним перебуванням «Грайлик» включає такі напрямки виховної роботи:

1.зберереження здоров»я вихованців;

2.активний і пасивний відпочинок;

3.всебічний розвиток особистості і вивчення талантів вихованців;

4.забезпечення різноманітного дозвілля та відпочинку вихованців .


Виховна робота з дітьми повинна забезпечити дотримання ними режиму дня, порядку і чистоти приміщень, виконання санітарно-гігієнічних умов. Особливо уважно треба організовувати виховну роботу по збереженню стану здоров`я дітей, профілактиці захворювань, безпеки їх життєдіяльності. Під час проведення пішохідних екскурсій звертати увагу на перехід дітьми автомобільних і залізничних магістралей при цьому мати необхідну попереджуючу атрибутику.

«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»

Головний державний санітарний лікар Директор школи

Старокостянтинівського району ________ Наказ № від ____ травня 20 року

___ травня 20 року

Р Е Ж И М Р О Б О Т И

табору відпочинку з денним перебуванням «ГРАЙЛИК»

для учнів 1-8,10 класів

Григорівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

8.45 – ранкова зарядка

9.00 – 9.15 - організаційні питання

9.15 – 13.00 –екскурсії, виховні заходи, навчальна практика

13.00 – 13.45 – обід, пасивний відпочинок

13.45 – 14.45 – рухливі ігри

14.45. – 15.00 – підсумок дня.

Щоб полегшити роботу вихователів у таборі з дітьми, пропонуємо прийняти певні закони взаємовідносин для вихованців:

  • Не забирати чужого, але й не все своє віддавати.

  • Не ображайся без причини.

  • Самому ні до кого не чіплятися.

  • Гратися чесно, а якщо керуєш грою не ображати інших.

  • Не дражнитися, не хникати, не вимагати нічого.

  • Ніколи двічі не просити. Не бути ябедою.

  • Ніколи не бути замазурою - таких не люблять.

  • Частіше посміхатись один одному.

Закони дитячого життя в таборі відпочинку з денним перебуванням також дуже важливі для роботи та відмінного відпочинку:

1. Не сумувати, друзів - звеселяти.

2. Гігієна, спорт і труд завжди поруч ідуть.

3. Повітря, сонце і травиця в лузі - ось найкращі наші друзі!

4. Тут немає тат і мам, прибери усе ти сам.

5. Старших себе поважай, малюків не ображай.

6. Люби і знай свій рідний край.

7. Більше сам ти дізнавайся й іншим все розповідай.

8. Покажи, що вмієш сам, а не знаєш, то вивчай.
Дуже часто використовується у виховній роботі табору екскурсії, туристичні та краєзнавчі походи , де діти мають знати й виконувати наступні правила:

  1. Правила поведінки учнів під час туристичних походів 
    Протягом слідування до і з місця розташування учні:
    - слідують за керівником групи;
    - не зупиняються та не відходять від групи без дозволу керівника;
    - в разі поганого самопочуття негайно повідомляють про це керівнику групи;
    - на дільницях поблизу автошляхів дотримуються правил дорожнього руху.
    2.  На місці проведення табору учні:
    - дотримуються правил пристойної поведінки;
    - виконують розпорядження керівників групи;
    - дотримуються розпорядку дня;
    - дотримуються правил особистої гігієни;
    - в разі поганого самопочуття повідомляють керівників групи.
    Учням забороняється:
    - відходити далі ніж на 200 метрів від місця розташування табору без повідомлення керівників групи;
    - підходити до річки та купатися в ній;
    - ходити босоніж у лісосмузі;
    - смітити на території та наносити шкоду природі;
    - користуватися вогненебезпечними предметами;
    - розводити зайві багаття; 
    - палити та вживати алкогольні напої.

3. Правила поведінки учнів під час екскурсії .

1. Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього руху, не виходити на проїжджу частину.

2. Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.
3. В разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.
4. Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника групи.

5. Дотримуватися правил протипожежної безпеки під час розведення вогнища.
6. Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.
7. Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.

Трудова діяльність дітей в оздоровчому таборі організується з урахуванням їхнього віку, статі та має відповідати переліку видів робіт, дозволених для неповнолітніх нормативними документами органів освіти й охорони праці.
Для фізично ослаблених дітей та для тих, що перенесли хворобу, ступінь їх участі у суспільно корисній праці та самообслуговуванні визначається лікарем оздоровчого табору.

Серед основних видів трудової діяльності дітей у таборі – прибирання житлових приміщень, ігрових кімнат, чергування в обідньому залі їдальні, робота в табірних теплицях та оранжереях, на дослідних ділянках, в технічних і художніх гуртках, оформлення виставок, виготовлення іграшок, найпростіших моделей, доглядання дерев, квітів, збір гербаріїв, лікарських трав, посильна допомога підприємствам агропромислового комплексу у зборі овочів, фруктів, ягід, прополюванні городніх культур.

Загальна тривалість суспільно-корисної праці та самообслуговування не повинна перевищувати 3 години на день. Після кожної години роботи слід робити 10–15-хвилинну перерву.

Усі види суспільно корисних робіт та самообслуговування повинні проводитись дітьми після відповідного інструктажу з правил техніки безпеки та під наглядом вихователів, вожатих, керівників гуртків.

Під час прибирання приміщень дітям забороняється мити вікна, плафони, прибирати санітарні кімнати й туалети. Діти не повинні залучатися до приготування їжі, чищення варених овочів, миття посуду.

Категорично забороняється дітям працювати на механізмах, розносити й роздавати гарячу їжу, переносити вантажі, користуватися хімікатами, працювати в місцях, де проведено обробку грунту отрутохімікатами.

При виконанні робіт вихователі, керівники гуртків несуть персональну відповідальність за безпеку їхнього життя та здоров'я.

Роботи, які плануються проводитись під час табірної зміни, попередньо погоджуються із головним державним санітарним лікарем, затверджуються директором навчального закладу.

ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Головний державний санітарний лікар Директор школи _________________

району ________ __________________ Наказ № від ____ травня 2011 року

___ травня 2010 року
ПЕРЕЛІК РОБІТ,

які будуть виконувати учні

табору відпочинку з денним перебуванням «ГРАЙЛИК»

Григорівської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів


  1. Прополка сільськогосподарських культур, що вирощуються на пришкільній земельній навчально – дослідній ділянці (о/х, гербіциди та ін. не використовуються).

  2. Впорядкування території школи:

    • Підмітання шкільного подвір’я;

    • Прополка клумб;

    • Догляд за географічним майданчиком.

  3. Допомога батькам у ремонті та підготовці класів до нового навчально року:

    • Миття парт;

    • Підмітання приміщення;

    • Миття підлоги.

  4. Пересаджування кімнатних рослин.

  5. Догляд за пам’ятниками, які є на території с. Григорівка.

  6. Прибирання території сільського парку.

Організовуючи виховну діяльність з дітьми педагогічні працівники повинні використовувати різноманітні форми виховної роботи, серед яких ігри, конкурси, подорожі, свята, вікторини, фестивалі, змагання.

Радимо проводити конкурс мальованих загадок, подорожі очні і заочні (для молодших школярів). Для дітей середнього та старшого шкільного віку радимо такі форми роботи: усні журнали, різноманітні вікторини, конкурси, турніри (конкурси пісні, на кращу розповідь, гумору та сатири, живих картин, конкурс-концерт «Загадка», лицарський турнір, турнір веселих і кмітливих, бій ораторів, «Прес-бій», відвертий діалог «Чого мені бракує в житті?».

Важливо використовувати державні та народні свята, що припадають на літній період. До цих свят можна організовувати за віковими групами.

Наприклад, для дітей молодшого шкільного віку можуть проводитись такі форми роботи: конкурс малюнків «Ми живемо в Україні», мальованих мультфільмів на теми українських казок, година народних ігор «Граймося з нами», «Гостини казкової родини» - фестиваль українських народних казок, свято української народної казки, «Заспіваймо пісню веселеньку» - конкурс на кращий віночок українських народних пісень, «Сплітаймо український віночок» - бесіда про символіку українського вінка, турніри знавців народної музики, звичаїв, тематичні свята петриківського розпису, опішнянської кераміки, носівської дерев'яної іграшки тощо.

Для дітей підліткового віку радимо організовувати: бесіди про державну символіку та Гімн України, «Рідна мова - пісня солов'їна» - конкурс юних мовознавців, зустріч із знавцями народної творчості, обрядів, звичаїв, «Сторінками народного календаря» - театралізовано-пізнавальну програму про традиції та звичаї українців, що пов'язані з природою рідного краю, аукціон народних мудростей, спортивно-розважальну програму «Між нами, козаками», турнір-вікторину, пов'язану з козацтвом, з побутом українського народу, «Пісня - душа народу» -концерт, «У намисто приберуся і в люстерко подивлюся» - ситкову конкурсну програму з використанням намиста та інших жіночих прикрас, вечір «Україно, мій духмяний дивоцвіт, через терни ішла до волі стільки літ», цикл радіопередач «Без верби і калини нема України» та ін.

Можна успішно організовувати виставки – конкурси виробів з природного матеріалу «Світ навколо нас», збір лікарських рослин «Природа лікує», КВК, конкурс кмітливих та винахідливих «Острів Робінзона» з наявного природного матеріалу, захід по санітарній очистці території навколо табору під назвою «День добрих справ», конкурси пісні та строю, малюнки на асфальті. А також організувати трудові десанти по допомозі селянам по впорядкуванні пам`ятників загиблим, криничок, джерел тощо.

Організовуючи літнє оздоровлення дітей, педагогічні колективи області повинні планувати і будувати виховну роботу так, щоб кожна дитина знайшла собі справу по душі; відчула себе сильною, творчою особистістю; збагатилась духовно і почувала себе комфортно.

При підготовці до літнього оздоровчого періоду педагогічним працівникам рекомендуємо опрацювати «Рухливі ігри в літньому таборі та на пришкільному майданчику» // Все для вчителя. - червень. - 2004.- №18, де розроблені цікаві народні ігри на галявині, в лісі, під час відпочинку та інші документи та методичн у літературу.

Погоджено Затверджено

Директор школи ­­­­­­­­­­­­­­­__________________ Начальник табору_________________

«___»_____________ 2011 року «___»________________ 2011 року
  1   2   3   4   5   6

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Криворізька районна державна адміністрація
«Про проведення новорічних та різдвяних свят для дітей», листа голови Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 28 листопада...

Мета табору
Дитячий оздоровчий табір “Сонцеграй” щорічно працює в сш № Для відпочинку в таборі створено добрі умови

Наради при директорі по Глухівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №3 від 19. 05. 2009 р
Про підготовку школи до проведення змістовного відпочинку, оздоровлення та трудової зайнятості школярів під час літніх канікул 2009...

Навчально-методичний посібник з курсу “історія україни”
Студентам також пропонується завдання та запитання для індивідуальних занять І самостійної роботи в контексті тїєї чи іншої теми...

Творчі групи в системі методичної роботи Методичний посібник
Укладач Половенко О. В. – Кіровоград: Обласний інститут післядипломноїпедагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, 2008

Олександрівська селищна бібліотека №2
Прилучення читачів до духовних цінностей засобами бібліотеки здійснюється не лише через інформацію, розповсюдження І популяризацію...

Методичний посібник викладача «Урок основна форма організації навчання в птнз»
Посилення ролі професійно-технічної освіти як динамічної системи, що здійснює активний вплив на подальший розвиток економіки держави,...

Соціологія Навчально-методичний посібник для студентів всіх напрямків
Мирський Р. Я., доктор філософських наук, професор Національного університету “Львівська політехніка”

Соціологія Навчально-методичний посібник для студентів всіх напрямків
Мирський Р. Я., доктор філософських наук, професор Національного університету “Львівська політехніка”

Затверджую
Посадова інструкція керівника художнього клубного закладу, науково-методичного центру, будинку народної творчості, центру культури...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

i.lekciya.com.ua
Головна сторінка